Lægernes telefontid om morgenen skal bruges med omtanke!
Vi har mange, som ringer i lægens telefontid, hvor det ikke er nødvendigt.
Lægens telefontid skal primært bruges ved akut opstået sygdom.
Er du ikke akut syg, kan det meste klares online eller ved at ringe til vores dygtige klinikpersonale i sekretariatet.
Måske kan nedenstående hjælpe dig:
- Fornyelse af vanlig medicin – dette kan gøres online, via selvbetjening på hjemmesiden eller via app’s som fx ’Medicinkortet’ eller ring mellem kl. 9-12.
- Booking af tider – dette kan gøres online via selvbetjening på hjemmesiden eller via app’en ’Min Læge’ eller ring mellem kl. 9-12.
- Svar på årskontroller / kronikerkontroller – book en tid online eller ring mellem kl. 9-12 (hvis du ikke allerede har fået en tid).
- Nye henvisninger kræver en lægekonsultation. Bestilling af tid mellem kl. 9-12.
- Fornyelse af tidligere henvisning til fysioterapeut med samme problemstilling som tidligere, kan klinikpersonalet i sekretariatet hjælpe med. Ring mellem kl. 9-12 eller skriv en besked online til Mie eller Lisette via selvbetjening på hjemmesiden eller via app’en ’Min Læge’.
- Vedr. vanedannende medicin, skal der foreligge en plan fra lægens side. Det kræver ½ årlig lægekonsultation. Bestilling af tid og receptfornyelse i sekretariatet mellem kl. 9-12.
- Ikke akutte problemstillinger – book en tid online eller ring mellem kl. 9-12.
- Simple ikke akutte spørgsmål, skriv til lægen online via selvbetjening på hjemmesiden eller via app’en ’Min Læge’. OBS! Lægen har 5 hverdage til at svare i.